Szczecin 17 – 11 – 2016 r.
Tadeusz
Śledziewski
Szczecin
Ul.
Beżowa
Do:
Rada Miasta Szczecina
Konsultacje społeczne dotyczące koncepcji przebiegu
drugiego etapu SST
Szanowni Państwo. Po dokonaniu
podsumowania, zgłaszanych przez mieszkańców propozycji przebiegu tras SST na
prawobrzeżu Szczecina doszedłem do wniosku, żę potrzeby mieszkańców prawobrzeżnego Szczecina najlepiej zaspokojone by zostały, gdyby SST przebiegał
następującymi trasami:
1).
Zdroje – Przelotowa – Handlowa – Dąbska – Os. Kijewo.
2). – || – – Chłopska –
Kolorowych Domów – Mączna.
3). – || – –
Łubinowa – Wiosenna – Jesienna – Pomorska. (Potrzeba zbudowania kładki przez
torowisko, żeby mieszkańcy mogli dostać się do przystanku końcowego przy
Pomorskiej)
4).
Hangarowa – Leszczynowa – Batalionów Chłopskich – Granitowa – Metalowa.
Z
Poważaniem i Serdecznym Pozdrowieniem – przesyła Tadeusz Śledziewski
List
o treści przywołanej wysłałem do Szanownej Rady Miasta Szczecina. Dzisiaj
wpadła mi w ręce wydawana przez SM „Dąb”, dla swoich członków Panorama 7. Na jej pierwszej stronie widniał
tytuł – Dyskutują o tramwaju. Z niego dowiedziałem się o propozycjach
zgłaszanych na otwartym posiedzeniu Rady Miasta Szczecina. Na tym posiedzeniu
byłem osobiście. Ale o mojej propozycji, w artykule wzmianki nie znalazłem. (Możecie
posądzać mnie, że chcę się odegrać za zignorowanie mojej wypowiedzi
zawierającej propozycje przebiegu tras Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju .)
Teraz,
po kolejnym zastanowieniu się nad zadaniami, którymi należałoby obciążyć SST
pozwolę sobie zauważyć, że władze Szczecina do całego przedsięwzięcia pt.
Szczeciński Szybki Tramwaj zabrały się, jakby nie od tej – właściwej – strony.
Moim – skromnym – zdaniem przebieg tras SST powinno się konsultować i ustalać
na etapie planowania przestrzennego. Dopiero po ustaleniu przebiegu tras
powinno się przystąpić do podziału całego przedsięwzięcia na etapy. Ustalanie
kolejnych odcinków trasy SST dopiero po oddaniu w użytkowanie odcinka
pierwszego, kojarzy mi się ze sztukowaniem, albo z sklejaniem kilku kawałków w
całość. – Nie wiem, jak kto, ale ja wolę żeby – na ten przykład – blat stołu
nie był sklejany z kawałków.
Zacząć
by należało od odpowiedzi na pytanie: Czego oczekujemy od SST? Jeśli odpowiedź
brzmiała by; Od SST oczekujemy kompleksowego skomunikowania dzielnic Szczecina
prawobrzeżnego ze Szczecinem lewobrzeżnym, jak też międzyosiedlowego, to
należałoby wytyczyć trasy dla SST łączące poszczególne dzielnice prawobrzeżne
Szczecina z dzielnicami Szczecina lewobrzeżnego, z uwzględnieniem stworzenia możliwości komunikacyjnych między osiedlami Lewobrzeża.
–
Gdyby mnie teraz ktoś zapytał, czy w swoich rozważaniach uwzględnię także inne
odpowiedzi, na postawione sobie pytanie? – Odpowiedziałbym: Nie! Bo niby,
dlaczego miałbym skomunikować jedne osiedla, a drugich nie? Przecież SST, to
nie tylko szybka jazda, nie tylko szybsze połączenie z lewobrzeżnym Szczecinem
i międzyosiedlowe, to także, a może przede wszystkim mniejsze zanieczyszczanie środowiska. I ten argument powinien mieć wielką wagę w wytyczeniu tras SST –
docelowo.
Uważam,
że powyższe rozważania i wynikające z nich wnioski są zrozumiałe i
przekonywujące. W związku z tym informuję, że podtrzymuję swoją propozycję tras
SST przedstawioną w liście przywołanym, na wstępie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz