niedziela, 27 listopada 2016

Konsultacje dotyczące realizacji Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju

                                                                                                           Szczecin 17 – 11 – 2016  r.


Tadeusz Śledziewski
Szczecin
Ul. Beżowa 


                                                                              Do:
                                        
                                                                               Rada Miasta Szczecina
                                                                Konsultacje społeczne dotyczące koncepcji przebiegu
                                                                                 drugiego etapu SST


                       Szanowni Państwo. Po dokonaniu podsumowania, zgłaszanych przez mieszkańców propozycji przebiegu tras SST na prawobrzeżu Szczecina doszedłem do wniosku, żę potrzeby mieszkańców prawobrzeżnego Szczecina najlepiej zaspokojone by zostały, gdyby SST przebiegał następującymi trasami:
1). Zdroje – Przelotowa – Handlowa – Dąbska – Os. Kijewo.
2).               – || –                                – Chłopska – Kolorowych Domów – Mączna.
3).               – || –            – Łubinowa – Wiosenna – Jesienna – Pomorska. (Potrzeba zbudowania kładki przez torowisko, żeby mieszkańcy mogli dostać się do przystanku końcowego przy Pomorskiej)
4). Hangarowa – Leszczynowa – Batalionów Chłopskich – Granitowa – Metalowa.

Z Poważaniem i Serdecznym Pozdrowieniem – przesyła Tadeusz Śledziewski

List o treści przywołanej wysłałem do Szanownej Rady Miasta Szczecina. Dzisiaj wpadła mi w ręce wydawana przez SM „Dąb”, dla swoich członków  Panorama 7. Na jej pierwszej stronie widniał tytuł – Dyskutują o tramwaju. Z niego dowiedziałem się o propozycjach zgłaszanych na otwartym posiedzeniu Rady Miasta Szczecina. Na tym posiedzeniu byłem osobiście. Ale o mojej propozycji, w artykule wzmianki nie znalazłem. (Możecie posądzać mnie, że chcę się odegrać za zignorowanie mojej wypowiedzi zawierającej propozycje przebiegu tras Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju .)

Teraz, po kolejnym zastanowieniu się nad zadaniami, którymi należałoby obciążyć SST pozwolę sobie zauważyć, że władze Szczecina do całego przedsięwzięcia pt. Szczeciński Szybki Tramwaj zabrały się, jakby nie od tej – właściwej – strony. Moim – skromnym – zdaniem przebieg tras SST powinno się konsultować i ustalać na etapie planowania przestrzennego. Dopiero po ustaleniu przebiegu tras powinno się przystąpić do podziału całego przedsięwzięcia na etapy. Ustalanie kolejnych odcinków trasy SST dopiero po oddaniu w użytkowanie odcinka pierwszego, kojarzy mi się ze sztukowaniem, albo z sklejaniem kilku kawałków w całość. – Nie wiem, jak kto, ale ja wolę żeby – na ten przykład – blat stołu nie był sklejany z kawałków.

Zacząć by należało od odpowiedzi na pytanie: Czego oczekujemy od SST? Jeśli odpowiedź brzmiała by; Od SST oczekujemy kompleksowego skomunikowania dzielnic Szczecina prawobrzeżnego ze Szczecinem lewobrzeżnym, jak też międzyosiedlowego, to należałoby wytyczyć trasy dla SST łączące poszczególne dzielnice prawobrzeżne Szczecina z dzielnicami Szczecina lewobrzeżnego, z uwzględnieniem stworzenia możliwości komunikacyjnych między osiedlami Lewobrzeża.

– Gdyby mnie teraz ktoś zapytał, czy w swoich rozważaniach uwzględnię także inne odpowiedzi, na postawione sobie pytanie? – Odpowiedziałbym: Nie! Bo niby, dlaczego miałbym skomunikować jedne osiedla, a drugich nie? Przecież SST, to nie tylko szybka jazda, nie tylko szybsze połączenie z lewobrzeżnym Szczecinem i międzyosiedlowe, to także, a może przede wszystkim mniejsze zanieczyszczanie środowiska. I ten argument powinien mieć wielką wagę w wytyczeniu tras SST – docelowo.


Uważam, że powyższe rozważania i wynikające z nich wnioski są zrozumiałe i przekonywujące. W związku z tym informuję, że podtrzymuję swoją propozycję tras SST przedstawioną w liście przywołanym, na wstępie.

Brak komentarzy: